Završna konferencija, održana 10. lipnja 2025. godine u Interpretacijskom centru katedrale sv. Jakova „Civitas Sacra“ u Šibeniku, označila je završetak provedbe aktivnosti Erasmus+ projekta „Hands up for the better Future“, šifra projekta: 2024-1-HR01-KA154-YOU-000210519. Projekt provodi Lokalna akcijska grupa “More 249” u suradnji s partnerima: Ekonomskom školom Šibenik, Srednjom školom Ivana Meštrovića – Drniš, Lokalnom akcijskom grupom “Krka” i Gradom Drnišem. Cilj projekta je osnažiti mlade za aktivno sudjelovanje u društvenom životu te ih upoznati s mogućnostima koje im nudi Europska unija.
Tijekom Završne konferencije predstavljeni su rezultati projekta, evaluirane su aktivnosti, rezultati i ciljevi projekta, a učenici i partneri podijelili su dojmove o provedenim aktivnostima te mogućnostima za buduće uključivanje mladih u društveni život – uz poseban naglasak na njihove projektne prijedloge koji su već našli put do Gradskog vijeća Grada Drniša!
Projekt je započeo 1. rujna 2024. godine te je na samom početku predstavljen učenicima dviju srednjih škola s područja Šibensko-kninske županije: Srednjoj školi Ivana Meštrovića – Drniš te Ekonomskoj školi Šibenik i to kroz interaktivnu prezentaciju, a kasnije i radionice koje potiču građanski aktivizam, upoznaju ih s EU institucijama, Dijalogom EU-a s mladima i ciljevima za mlade. Učenici su izradili logotip projekta, upravljali sadržajem na društvenim mrežama te kao glavni akteri edukativnih radionica naučili biti aktivnim građanima usmjerenim na jačanje svijesti o važnosti pozitivnih utjecaja na lokalnu zajednicu, a u suradnji sa svim dionicima – od donositelja odluka do odgojno-obrazovnih djelatnika i svih ostalih dionika. Time se osigurao i prijenos znanja, vještina i iskustava, odnosno stečenih kompetencija za cjeloživotno učenje i održivu budućnost u vidu mogućnosti koje pruža Europska unija. U provedbi projektnih aktivnosti sudjelovala su 32 učenika.
Među glavnim aktivnostima projekta ističe se:
- Prvi ciklus edukativnih radionica koji je kulminirao zajedničkim kviz-natjecanjem održanim 19. studenog 2024. u Drnišu. U okviru navedenog ciklusa važno je istaknuti činjenicu kako su učenici kroz neformalne metode rada, uključujući energizere, igre uloga i kreativne zadatke, razvijali ključne kompetencije poput komunikacije, timskog rada, kritičkog mišljenja i rješavanja problema. Posebnu vrijednost jednoj od radionica dalo je i sudjelovanje učenika iz Švedske, čime je radionica zadobila međunarodni karakter.
- Od 6. ožujka do 8. ožujka 2025. provedeno je studijsko putovanje u Pazin i Pulu. Učenici, pratitelji, donositelji odluka i predstavnici civilnog društva upoznali su se s primjerima dobre prakse participativne demokracije, rada udruga i društvenog poduzetništva. Posjet Gradu Pazinu, Društvu “Naša djeca”, Centru za mlade ALARM i Društvenom centru Rojc u Puli omogućio je mladima uvid u konkretne načine sudjelovanja u donošenju odluka i važnost uključivanja u zajednicu. Kroz dijalog s domaćinima, učenici su prezentirali vlastita znanja i iskustva stečena kroz projekt.
Prije sljedeće aktivnosti važno je istaknuti kako su u okviru trećeg seta radionica „Kako funkcionira JLS i što predstavlja participativni proračun?“, 27. ožujka 2025. učenici predstavili svoje projektne prijedloge na sjednici Gradskog vijeća Grada Drniša. To je bila završna aktivnost prethodnih radionica gdje su učili kako ideju pretvoriti u projekt. Uslijedilo je online glasovanje, a najviše glasova dobili su projekti „Grad mladih“ (Drniš) i „Zdravlje kroz sport“ (Šibenik). Na sjednici su učenici prezentirali svoje projekte vijećnicima, stječući praktično iskustvo u demokratskom odlučivanju i političkoj pismenosti, a time su razvijali osjećaj odgovornosti te pokazali kako mladi mogu biti pokretači promjena u svojoj zajednici.
- Povodom Dana Europe, 9. svibnja 2025., održana je Parlaonica u Ekonomskoj školi Šibenik na temu “Jesu li društveni mediji štetni za mentalno zdravlje?”, gdje su učenici argumentirano branili suprotstavljene stavove. Parlaonica je potaknula razvoj vještina javnog nastupa, argumentacije i medijske pismenosti, kao i dublje promišljanje o mentalnom zdravlju u digitalnom dobu. Učenici su pripremili i autorske video uratke, a afirmacijska skupina Ekonomske škole Šibenik proglašena je pobjednikom.
- Kao posljednja važna aktivnost upravo je jučer održana Završna konferencija na kojoj su sažeti svi rezultati, razmijenjena iskustva sudionika te predstavljene preporuke za budući rad s mladima na lokalnoj razini, s naglaskom na nastavak rada na projektnim prijedlozima koje su osmislili učenici.
Slijedi razdoblje diseminacije i promocije rezultata projekta tijekom srpnja i kolovoza, dok je u rujnu planirano predstavljanje aktivnosti mlađim školskim generacijama s ciljem prijenosa znanja i motiviranja novih učenika za sudjelovanje u sličnim inicijativama. Projekt formalno završava 30. rujna 2025. godine. Ukupna vrijednost projekta iznosi 38.290,00 eura, a financiran je sredstvima Europske unije kroz Program Erasmus+, Ključna aktivnost KA154 – područje mladih.
Više podataka o provedbi projekta, kao i fotografije s provedenih aktivnosti, možete pronaći na službenoj Facebook stranici projekta te na Instagram profilu, kao i na web stranici LAG-a “More 249”.
„Financirano sredstvima Europske unije. Iznesena mišljenja i stavovi odražavaju isključivo stav autora i ne moraju se podudarati sa stavovima Europske unije ili Agencije za mobilnost i programe Europske unije. Ni Europska unija ni tijelo koje dodjeljuje bespovratna sredstva ne mogu se smatrati odgovornima za njih.”




