Lokalna akcijska grupa “More 249“ kao nositelj projekta, a u suradnji s partnerima Katoličkom osnovnom školom Šibenik, Udrugom Argonauta te Gradom Šibenikom, završila je s provedbom seta edukativnih radionica Ekološki otisak – kako ga smanjiti?. U tri mjeseca provedbe projekta u suradnji s lokalnom koordinatoricom i učiteljicom Antonijom Mamužić, provedeno je ukupno 7 edukativnih radionica za 21 učenika škole, a koristeći neformalne metode obrazovanja te jedna edukativna radionica za odgojno-obrazovne djelatnike, zaposlenike OCD-ova i sve zainteresirane za teme ekološkog vrtlarenja i kompostiranja.
- Radionice recikliranja: kroz dvije radionice upoznali su se s različitim vrstama otpada, periodom razgradnje za iste, kreativnim prenamjenama različitih vrsta otpada, konceptom 7R, ekološkim zagonetkama kroz tzv. Eco Escape Room…
- Radionica izrade hotela za kukce i kalendara sadnje: izrađena su dva kalendara sadnje, obojan je hotel za kukce i napravljena su tri stripa kao primjeri tzv. start priče, a na temu zaštite kukaca.
- Radionica ekološkog vrtlarenja i kompostiranja: odrasli su se upoznali s agroekološkim pristupom, kao i s metodama i alatima koji se koriste u ekološkom vrtlarenju, dok su učenici kroz vođenu priču zamišljali vrt sa svim osjetilima, crtali vrt iz mašte i slično.
- Radionice „Kako ekosustav funkcionira?“: kroz tri radionice upoznali su se sa silom koja djeluje svuda oko nas, a tako i u prirodi (Newtonovi zakoni i njihalo, izrada katapultova), s hidraulikom i pneumatikom (izrada vlastitih eko-čudovišta koja pokreće zrak i učenje o tome kako prirodne sile možemo iskoristiti pametno – za dobrobit planeta) te s energijom (oblicima energije, kinetičkom i potencijalnom energijom te izradom poligona za testiranje brzine i snage pikule i pom-poma).
Ostvareni rezultati su sljedeći:
Projektom je obuhvaćen 21 učenik – glavni akteri svih radionica.
15 odraslih osoba sudjelovalo je u Radionici o ekološkom vrtlarenju i kompostiranju.
Sve aktivnosti provodile su se kroz neformalne metode učenja s naglaskom na praktičan rad.
Učenici su stekli nova znanja, vještine i iskustva vezana uz smanjenje ekološkog otiska i važnost zaštite okoliša.
Kod učenika su uočeni pozitivni učinci na samopouzdanje, prezentacijske i komunikacijske vještine, timsku suradnju, sposobnost identifikacije problema i predlaganje rješenja.
Jačanje kapaciteta dionika projekta uz prijenos znanja i jačanja zajedništva.
Provedene su aktivnosti (samo)refleksije kako bi učenici mogli verbalizirati svoje misli i osjećaje te odnos prema provedenim aktivnostima.
Razvijene su ključne kompetencije: komunikacija na materinskom jeziku, učenje kako učiti, socijalna i građanska kompetencija, inicijativnost, poduzetnost te kulturna svijest i izražavanje.
Provedbom radionica proširila se razina znanja, sposobnosti i motiviranosti djece za očuvanjem i brigom za okoliš čime se doprinijelo boljoj ekološkoj osviještenosti i održivom razvoju te ostvarenju specifičnih ciljeva projekta: educiranosti djece i mladih o okolišu i prirodi koja nas okružuje, kreativnosti i angažiranosti u zaštiti okoliša i to kroz prizmu smanjenja ekološkog otiska.
Osim navedenoga, učenici su uredili školski vrt i tako stvorili učionicu na otvorenom, a nama preostaje provedba edukativnog nagradnog izleta na otok Zlarin i otok Prvić te izrada brošure i info ploče koja će krasiti školski vrt kao stalan podsjetnik na proveden projekt i poticaj za daljnje djelovanje u smjeru jačanja svijesti o važnosti prirode koja nas okružuje.
Projekt je započeo 4. veljače i traje do 31. kolovoza 2025. godine. Projekt sufinancira Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih. Pratite nas na Facebook stranici projekta te na web stranici LAG-a “More 249“ .








