Nositelj projekta, Lokalna akcijska grupa “More 249“, a u suradnji s predavačem Draženom Šimlešom, 7. svibnja 2024. godine u Osnovnoj školi Pirovac održala je „Radionicu održivog razvoja – neformalan i formalan sustav obrazovanja“ za odgojno-obrazovne djelatnike škole te njihove suradnike. Cilj radionice bio je približiti razumijevanje održivog razvoja kroz komponente kao što su okoliš, društvo i ekonomija, a vodeći računa o razumijevanju formalnog i neformalnog sustava obrazovanja: kako približiti održivi razvoj učenicima te koje metode i alata koristiti u radu. Predavanje je započelo s definiranjem održivog razvoja te preispitivanjem na koji način nam se prezentira odnos između glavnih stupova održivog razvoja: ekonomija, društvo i okoliš. Nakon toga se predstavila Međupredmetna tema Održivi razvoj i njegove tri domene preko kojih ga se poučava u našim školama: povezanost, djelovanje i dobrobit. Predstavljeni su ciljevi održivog razvoja i koncept Eko-pismenosti. Kako se u praksi poučava održivi razvoj, prezentirano je preko teme požara u Amazoni i medijskoj popraćenosti istoga, ali i ekološkog otiska kao alata za mjerenje utjecaja našeg životnog stila. Razgovaralo se o trima krizama održivog razvoja – krizi percepcije, akcije i emocije te na koji način kroz 3H model (Head, Hands, Heart) iznaći rješenja tih kriza. Predstavili su se i priručnici koji se mogu koristiti prilikom poučavanja održivog razvoja u školama: Sudjeluj u održivom razvoju: shvati – provedi – oblikuj, Udruga Sunce; Znanje za održivo djelovanje – od teorije do prakse, Centar za mirovne studije i partneri; Plava Eko-patrola, Udruga Argonauta i partneri, itd.

KRIZE MODEL „3H“ KOMPETENCIJE
KRIZA PERCEPCIJE GLAVA (eng. head) ZNANJE
KRIZA AKCIJE RUKE (eng. hands) VJEŠTINE
KRIZA EMOCIJE SRCE (eng. heart) STAVOVI

Sljedeći dan, 8. svibnja 2024. godine održana je radionica za učenike od 4. do 6. razreda Osnovne škole Pirovac, a kada se kroz neformalne metode obrazovanje približilo razumijevanje održivog razvoja. Tijekom prve aktivnosti učenici su pogledali edukativni animirani film Whale’s tale, a nakon čega su razgovarali o važnosti suradnje i pomaganja, odnosno timskog rada kako bi se ostvarili ciljevi, u ovom slučaju u borbi protiv plastike i onečišćenja mora. Kroz sljedeću aktivnost upoznali su se s činjenicom da je sve međusobno povezano na našem planetu te da svaka akcija ima svoje posljedice – lančane reakcije. Nakon navedenoga učenici su igrali tzv. Eko bingo koji sadrži 25 polja u kojima su opisana određena iskustva te odnosi prema radnjama vezanim za očuvanje prirode. Kroz razgovor s drugim učenicima bilo je potrebno upisati ime učenika na kojeg se odnosi neko polje. Sljedeća aktivnost odnosila se na Vježbu potrebe i želje. Učenici su dobili (uglavnom) imenice koje su trebali smjestiti u tri kategorije – potreba, želja te „nešto“ između, ali su mogli i dodati nešto svoje. Iz aktivnosti je bilo vidljivo njihovo razumijevanje onog što je potreba – tlo, sunce, sloboda, igračke, itd. , ono što je želja – bicikl, mobitel, auto, tv, itd., dok između potreba i želja jesu smjestili – društvene mreže, kozmetiku, knjige, itd. Na kraju radionice učenici su na jednoj fotografiji obilježavali svoj osjećaj i odnos prema prirodi koja nas okružuje te održivom razvoju općenito.

Završna misao upućena učenicima je bila kako nas održivi razvoj uči da je sve povezano na našem planetu i kako radimo zajedno da budemo sretni dok štitimo okoliš i ekosustave oko nas.

A kako nam je bilo na radionicama, pogledajte OVDJE.

Sufinancirano sredstvima
Šibensko-kninske županije