Lokalna akcijska grupa “More 249” u suradnji s Udrugom ZMAG organizirala je dvije Radionice ekološkog vrtlarenja i kompostiranja. 

 

Predavanja je vodila Petra Pavleka, koja je 7. travnja 2025. godine u Gradskoj knjižnici Vodice održala interaktivno predavanje namijenjeno odgojno-obrazovnim djelatnicima, predstavnicima organizacija civilnog društva te svim zainteresiranim građanima. Cilj je bio pružiti širu sliku o planiranju vrta s naglaskom na agroekološki pristup, kao i upoznati sudionike s metodama i alatima koji se koriste u ekološkom vrtlarenju.

 

Predavanje je obuhvatilo razne metode uzgoja vlastite ekološke hrane, s posebnim naglaskom na agroekološke principe te je istaknulo potencijal vrtlarenja u urbanim i ruralnim sredinama. Predstavljeni su primjeri uzgoja voća, povrća i začina na malim prostorima poput okućnica, balkona, krovova, atrija i javnih prostora, ali i u sklopu vrtića, škola te društvenih i kulturnih centara. Poseban naglasak stavljen je na sadnju u slojevima, primjerice u permakulturnim šumskim vrtovima te na otpornost polikulturnih nasada koji se lakše prilagođavaju klimatskim promjenama. Sudionici su naučili kako planirati vrt prilagođen vlastitim potrebama i životnim uvjetima, kako osigurati berbu tijekom cijele godine te kako koristiti ekopripravke i ekološka gnojiva za zaštitu i jačanje biljaka. Istaknuta je i važnost očuvanja vlastitog sjemena, objašnjene su razlike između sorti, hibrida i GMO sjemena, te predstavljen adaptivni uzgoj koji potiče stvaranje otpornijih i genetski raznolikijih biljnih vrsta. Važna tema bila je i tlo – kako ga njegujemo i gradimo kroz vrijeme – te su predstavljene različite metode kompostiranja: u kanti, na hrpi, u kontejnerima, s kalifornijskim glistama, Johnson Su metodom i vrućim kompostiranjem.

 

Dan kasnije, 8. travnja 2025. u Katoličkoj osnovnoj školi Šibenik održana je radionica za učenike četvrtog razreda, koristeći neformalne metode obrazovanja. Radionica je započela aktivnošću predstavljanja, u kojoj su učenici podijelili svoja iskustva i razmišljanja o vrtu te opisali kako pomažu roditeljima ili bakama i djedovima u vrtlarskim poslovima.

Slijedila je vježba maštanja – vođena priča kroz koju su zamišljali šetnju vrtom svim osjetilima: pogledom na povrtnjak i voćnjak, mirisom poljskog cvijeća i soli u zraku, okusom domaćeg voća i povrća, dodirom mrava koji im prelaze preko bosih nogu te zvukovima ptica i galebova. Završni prizor bio je piknik na travi, uz hranu iz vrta. U sljedećoj aktivnosti učenici su glumili, kretali se i oglašavali poput životinja koje žive u vrtu. Nakon toga su se podijelili u pet timova, a zadatak je bio nacrtati vrt iz mašte. U svojim su radovima integrirali elemente iz vođene priče i životinje koje su prethodno glumili, a zatim su ih predstavili ostatku razreda. Radionica je završila krugom refleksije, gdje su učenici podijelili svoje dojmove i iskustva s radionice.

 

Za više informacija o provedbi projekta pogledajte na Facebook stranici projekta.

A kako nam je bilo, pogledajte u galeriji fotografija.

 

Nositelj projekta je Lokalna akcijska grupa “More 249”, a partneri na projektu su Katolička osnovna škola Šibenik, Udruga Argonauta i Grad Šibenik. Projekt sufinancira Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih u iznosu od 15.250,00 €, a ukupna vrijednost projekta je 16.150,00 €. Provedba projekta započela je 4. veljače 2025. godine i traje do 31. kolovoza 2025. godine.

Sufinancirano sredstvima
Šibensko-kninske županije